Dzięki Teleporadzie możesz:
- skonsultować niepokojące objawy lub złe samopoczucie
- otrzymać poradę medyczną
- skonsultować wyniki badań
- otrzymać e – zwolnienie lekarskie (e-ZLA)
- otrzymać e – receptę na leki, które stale przyjmujesz w chorobie przewlekłej
- otrzymać e – skierowanie
- otrzymać e – zlecenie na wyroby medyczne
- otrzymać zlecenie na badania dodatkowe, w szczególności laboratoryjne lub obrazowe
- otrzymać skierowanie do diagnostyki laboratoryjnej w kierunku wirusa SARS-CoV-2
- otrzymać sugestię bezpośredniej wizyty w placówce, jeśli będzie taka potrzeba
Ograniczenie możliwości wykonywania Teleporady:
- w przypadku gdy pacjent lub jego opiekun nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie Teleporady (z wyłączeniem wystawienia recepty oraz z wyłączeniem wydania zaświadczenia)
- podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę, położną POZ wskazanych w deklaracji wyboru
- w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów
- w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej
- dzieciom do 6 r.ż. poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego
- przez lekarza, który udziela świadczeń zdrowotnych z zakresu POZ w ramach sprawowania opieki nad pacjentem związanej z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w stosunku do dzieci do ukończenia 2 r.ż. oraz w sytuacji skierowania pacjenta do odbycia izolacji w warunkach domowych a także gdy lekarz POZ udziela pacjentowi nie wcześniej niż w 8 dobie odbywania tej izolacji, porady albo teleporady, podczas której dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta
Teleporady:
- ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się COVID – 19
- ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać innych wirusem COVID – 19
- rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
- skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy
Jednocześnie nie ma obaw, że Teleporady uniemożliwią bezpośrednie wizyty u lekarzy. Jeśli po zdalnym wywiadzie będzie taka konieczność, pacjenci otrzymują sugestię skorzystania z wizyty w placówce medycznej z lekarzem POZ.
Teleporady są udzielane w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00 – 18.00